Ik luister naar erg uiteenlopende muziek; als luisteraar zoek ik altijd naar oprechtheid en originaliteit, en
daarbij maakt het mij weinig uit in welk genre ik die kwaliteiten aantref. Ik ben fan van singer-songwriters
als Nick Cave, Tom Waits and Johnny Cash, maar ook van zowel old school als hedendaagse rock en
punk: IDLES, shame, Black Midi, Grateful Dead, Royal Blood… Daarnaast geniet ik ook enorm van meer
groove-gebaseerde genres als dub, funk fusion en hiphop, maar ook van EDM, drum ’n bass en
synthwave. Mijn top drie artiesten veranderen van week tot week, en er is weinig muziek waar je mij niet
warm voor kunt krijgen.
Ik geloof dat je om een goede bassist te worden eerst en vooral stevige basics moet ontwikkelen,
voornamelijk qua timing en techniek. Ook raad ik iedereen aan om open te staan voor wat muziektheorie.
Deze dingen zullen je muzikaliteit niet sturen of beperken, maar jou juist de vrijheid geven om jezelf écht
te kunnen uitdrukken op je instrument. Daarnaast wil ik mijn leerlingen graag aansturen om ofwel heel
diep in een gekozen genre te duiken, ofwel te proeven van allerlei stijlen waar ze misschien zelf niet snel
op zouden komen. Het einddoel moet zijn dat je je als een vis in het water voelt op je instrument en niet
vasthangt aan allerlei hulpmiddelen, van buiten geleerde partijtjes, tabs of wat dan ook. Als jij als bassist
zelfvertrouwen en relaxtheid uitstraalt, zul je de hele band mee omhoog tillen.
Oud-leerling pop-basgitaar aan het Conservatorium Gent.
Oorspronkelijk was ik vooral actief in hardrock- en metalbands. en heb ik tal van uiteenlopende
shows gespeeld met verschillende coverbands.
Momenteel speel ik bij C-RHYMS, een hiphop-artiest uit het West-Vlaamse die een residentie heeft bij de club Wilde Westen in Kortrijk & met wie we een maandje terug de Brussels Jazz Vanguard-publieksprijs wonnen op Brussels Jazz Weekend. Daarenboven speel ik ook in Gedoe, die band was o.a. finalist bij de Nekka-wedstrijd en heeft een contract bij Stageplan.
Ik schrijf momenteel geen muziek onder eigen naam, maar ik geef altijd feedback op de songwriting en de
arrangementen. Mijn baspartijen benader ik ook altijd als kleine composities op zich; voor mij komt
muziek pas echt tot leven wanneer alle muzikanten hun bijdrage leveren en hun individualiteit laten
doorschemeren in het geheel.